فروشگاه پرشین09152130101در مشهد، تولید ذغال کوره صنعتی ترمودینامیک در مشهد، تولید و فروش به قیمت کارخانه انواع ذغال پرشین در الهیه مشهد، تولید و فروش ذغال لیمو وذغال کبابی در شهرک غرب مشهد

🛡فروشگاه پرشین🛡

           Persian   charcoal

 

1️⃣زغال جکسون(بامبو) چیست؟
💫عدم وجود بوی نامطبوع، طول عمر و ماندگاری بالا و کاربرد آسان از‌ موارد مهمی است که در زمان خریدن زغال باید بدان توجه داشت. زغال جکسون با داشتن خصوصیات ویژه ی مذکور، برای کسانی که تمایل به خرید زغال را دارند، انتخابی خوبی به شمار می آید.
💢زغال جکسون در حقیقت همان زغال بسته‌بندی شده‌ای است که در فروشگاه ها و مغازه ها دیده می شود و حاوی ۲۰ عدد زغال برش خورده است. این زغال‌ها به‌ شکل دایره‌ای و نیز اشکال دیگر برش خورده‌اند تا برعکس محصولات بزرگ و بدون برش، بکار بردن  آن‌ها برای همه ی آسان و راحت‌ تر باشد.
زغال جکسون جزو نخستین مدل های زغال فشرده و صنعتی ارائه شده در بازار معرفی شده است. در دنیای امروز نیز انواع گوناگونی از این زغال وارد بازار می شود ولی با نهایت تاسف باید گفت که  بعضی افراد از نام برندها  سوء استفاده می نمایند و محصولات با کیفیتی پایین تر را برای فروش به نام جکسون به بازار ارسال می کنند. متوجه باشید که زغال جکسون اصل فقط از طریق نمایندگان فعال در این زمینه و شرکت های معتبر پخش زغال به بازار عرضه می گردند.

♨️البته باید گفت که این محصول پس از روشن شدن، ایجاد بوی بد و نامطبوع نمی نماید و بدون جرقه و دود می باشد. بنابراین به نسبت دیگر محصولات شبیه آن، انتخاب بهتری خواهد بود. طول عمر این زغال پس از روشن شدن از یک ساعت بیشتر  بوده و  به‌ دلیل اندازه‌ و حجم کم، حمل و نقل و جابه‌جایی این محصول بسیار راحت خواهد بود. این زغال همان زغال فشرده است که به شکل یک تکه نبوده و برشهایی روی آن به اشکال مختلف مربعی ، دایره ای و غیره ایجاد می شود.
🎗ویژگی های زغال جکسون
↩این زغالها از درجه سختی بالایی برخوردارند.
↩بدون بو و بدون جرقه بوده و هنگام استفاده  ایجاد سردرد نمی نماید.
↩از این زغال فقط در قلیان استفاده می شود و طعم واقعی قلیان را حفظ می نماید.
↩به دلیل دوام بالای این محصول، عمل سوختن تا انتهای آن انجام می شود.
↩این زغال دارای خاکستر سفید بوده و در زمان روشن شدن و سوختن، بدون خاموشی می باشد.
↩این زغال ها بسیار خوش فرم و تمیز می باشند


2️⃣زغال لیمو قلیون
توضیحات
🔰زغال ها از جمله مواد اولیه ای هستند که برای استفاده های صنعتی و خانگی نیاز داریم و چون دسترسی به چوب و آتش زدنزدنت کم شده، زغال ها رواج پیدا کرده اند.
🍋زغال ها بسته به نوع چوب و اندازه و شکل آن ها، انواع مختلفی دارند و یکی از بهترین آن ها زغال لیمو است.
🌳که با سوختاندن تنه درختان مرکبات خصوصاً لیمو ساخته می‌شود. این محصول  از جمله زغال های محبوب است که دارای فواید بسیار زیادی است. که را برای گرم کردن، پختن انواع غذا، کرسی و غیره می توان استفاده کرد.

⁉️زغال لیمو چیست؟
♻️زغال لیمو از چوب مرکباتی چون لیمو و نارنج و پرتقال به دست می اید.دارای درصد بالای کربن در این زغال باعث شده که رنگ براقی به خود بگیرد البته در بین زغال های فشرده بسیار طبیعی است و میتوان با زغال لیمو از نظر کیفیت مقایسه کرد.از جمله خصوصیات زغال مرکبات می توان به براق بودن آن اشاره داشت  البته دود و بوی کمتری نسبت به سایر زغال های جنگلی دارد.و ازقیمت مناسبی نیز برخوردار است.
 
⭕ویژگی زغال لیمو

در زیر به برخی از ویژگی های یک ذغال لیمو خوب و با کیفیت اشاره می‌کنیم.
✅براق و مخملی بودن
ظاهر زغال لیمو باید درخشان و براق باشد که نشان دهنده کیفیت بالای آن است.
☑خاکستر نسبتاً کم
ذغال ليموي با كيفيت ، دوام دارد و مدت طولاني مي سوزد و به همین علت خاکستر نسبتاً کمي را از خود تولید ميكند.این محصول خاک و خورده کمتری از خود به جا می گذارد که یه مزیت عالی برای سفره خانه ها و رستورانهاست.
✅ حرارت بالا:
با گرمایی که ایجاد می کند باعث اماده شده سریعتر قلیان ها و به طبع رضایت مشتری ها را به دنبال دارد.
☑چگال بودن
زغال با کیفیت باید چگال باشد و نباید به راحتی شکسته شود زیرا این زغال از شاخه های فشرده و باکلف ساخته شده و مقاومت بالای در برابر سوختن دارد و خاکستر کم تولید مي كند.
✅دود كم
زغال ليموي خوب زغالي است كه دود كم يا اصلاً دود ندارد و همچنین در زمان سوختن بوي نامطبوع از خود ندهد. البته زغال ليمو به دليل درختان استفاده شده در تولید آن بوي خوشایند دارد ولي بوي ديگري ندارد.
☑جرقه نزدن
زغال ليمو خوب باید جرقه نزند و به صورت یکدست بسوزد و به کساني كه از آن استفاده مي كنند صدمه نزند.
✅روشن شدن سريع
زغال ليموي با كيفيت باید به سرعت مشتعل شود و حرارت زيادي را تولید كند.

✔بادوام بودن
✔حرارت زیاد
✔عدم دادن دود
✔روشن ماندن طولانی
✔بدون ایجاد جرقه
✔خاکستر خیلی کم

⚜تهیه زغال لیمو
⚡در گذشته تهیه زغال ها با کوره های سنتی انجام میگرفت اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این زغال به کمک ماشین الات مدرن تهیه میشود.
🔥تهیه زغال به روش سنتی به این گونه انجام میشود که داخل گودال یا بشکه ای چوب ها را به صورت لایه لایه آتش میزنند و سپس روی گودال یا بشکه را با خاک میپوشانند که بعد از گذشت یک الی دو روز زغال آماده میشود.
🪵در روش مدرن ابتدا هیزم ها را داخل کوره گذاشته و تا سفت و فشرده بشوند سپس انها در شروع به سوختن میکنند،
که در این حالت مایعی از چوب خارج میشود که به سرکه چوب معروف است.و بعد از ان بوسیله کندانسیون تمامی الاینده ها و دود حاصله را برای حفظ محیط زیست دفغ میکنند.و در اخر زغال به حالت دم کشی میرسد و به اصطلاح هواگیری میشود.


3️⃣فواید زغال نارگیل برای قلیان
🥥زغال نارگیل از پوسته نارگیل یا پوست پسته ساخته شده و هیچ ماده شیمیایی اضافه نشده است
بدون بو و بدون دود است و به همین دلیل مناسب محیط‌های بسته است
کمتر دود می‌کند و سبب سردرد و سرگیجه شدید نمی‌شود
به کندی می‌سوزد و دیر تمام می‌شود و حرارت مناسبی را برای تنباکو قلیان فراهم می‌کند

🔘موارد مصرف زغال نارگیل
💥این محصول به عنوان زغال قلیون مورد استفاده قرار میگیرد.بسیاری از کافه ها و قهوه خانه ها و رستوران ها و سفره خانه ها از این زغال به خاطر مزایای بسیاری که دارد استقبال می کنند. زغال نارگیل علاوه بر اینکه دارای کیفیت بسیار بالایی است  دارای خواص زیادی نیز می باشد.

💯متداولترین شکل محصول تولید شده به شکل مکعب میباشد.ولی به شکل هشت ظلعی نیز در بازار به فروش می رسد.از خصوصیات این محصول میتوان به بدون بو و دود بودن آن اشاره کرد.
زغال نارگیل تاثیر کمتری بر طعم و بوی تنباکوی شما دارد و همچنین نمی توان آن را با فندک گرم کرد. چرا که هیچگونه شتاب دهنده شیمیایی (مانند زغال لیمو) ندارند.
 
❔زغال نارگیل با چه تنباکوهایی سازگار است:

🔄ذغال نارگیل با تنباکوهایی که نیاز به حرارت متوسط دارند سازگار است. این تنباکوها معمولا از نوع شیرین و خنک هستند و با زغال نارگیل می‌توانند طعم و عطر خوبی داشته باشند. برخی از این تنباکوها عبارتند از:
🟪– تنباکوهای میوه‌ای مثل دوسیب یخ ،انگور سیاه نعناء، ادامس دارچین یخ، هندوانه آدامس فنتستیک یخ بلوبری نعنا که معمولا در باغچه رستوران ها سرو می شود
هلو نعنا آدامس بلوبری انگور هندوانه آلو یخ پرتقال نعنا هندوانه یخ  هندوانه نعنا آدامس نعنا پرتغال نعنا
🟦– تنباکوهای گل‌دار مانند رز، گلاب، یاس و غیره
– تنباکوهای چایی مانند چای سبز، چای سفید، چای ارل گری و غیره
ذغال نارگیل با تنباکوهایی که نیاز به حرارت بالا دارند سازگار نیست. که معمولا در قهوه خانه ها سرو می شود.این تنباکوها معمولا از نوع تلخ و تند هستند و با زغال نارگیل ممکن است سوخته شده و بدمزه شوند. برخی از این تنباکوها عبارتند از:
🟩– تنباکوهای دودی مانند لاتاکیا، کِنتاکی، پریک و غیره
🟨– تنباکوهای اسپایسی مانند فلفل قرمز، دارچین، زنجبیل و غیره
🟥– تنباکوهای نعنایی مانند نعنای هندی، نعنای فرانسوی، نعنای قرمز و غیره
🪡روش تولید زغال نارگیل

🥥پوسته نارگیل به عنوان منبع برای تولید زغال نارگیل استفاده مي شود. البته در ایران از پوسته میوه پسته برای تولید آن استفاده می شود.
به این ترتیب که کربن پوسته پسته اسیاب کرده و به شکل پودر در می اورند و به جای چسب یا هرگونه ماده شیمیایی از مقداری نشاسته برای چسبندگی کربن استفاده میشود.کیفیت زغال نارگیل در ایران به درصد خلوص کربن ان بستگی دارد و هر چه درصد نشاسته کمتر باشد زغال مرغوب تر است. یک زغال نارگیل با کیفیت معمولا از 95 درصد کربن و حدودا 5 درصد از نشاسته استفاده می شود.

 

09152130101 📲

 

🌎مشهد شهرک غرب، الهیه، حاشیه بلوار میثاق(هاشمی رفسنجانی)، بین هاشمی 10و12، جنب پمپ گاز و بنزین، فروشگاه پرشین

 

👨‍⚖️با مدیریت: آقای محمد تقی رامندی

ارسال نظر

  • از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا معذوریم.
  • آدرس ایمیل شما نزد سایت محفوظ است و منتشر نخواهد شد.
Captcha